Velkommen til. Medarbejderne i laboratorierne er her for at hjælpe dig godt igennem dit projekt og i samarbejde skal vi gøre det til en god oplevelse for alle. Der er mange, der bruger lokalerne, og derfor er der nogle retningslinjer, vi alle har ansvaret for bliver overholdt. For at få adgang skal du læse disse igennem og udfylde nedenstående skema. Så sørger vi for at du kan komme i gang med dit projekt.
OBS: Hver studerende der ønsker adgang, skal gøre dette. Man kan altså ikke gøre det i grupper.
Alt værktøj i hallen stilles til rådighed for brugerne og vi bruger megen energi på at sørge for dette. Derfor skal værktøj lægges på plads efter endt brug og det må ikke fjernes fra Projekthallen.
Vi forsøger så vidt muligt at holde laboratorier og værksteder støvfri og desuden har vi tidligere haft besøg af brandvæsnet på grund af en brandalarm forårsaget af støv. Derfor skal alt støvende arbejde foregå udenfor.
Det kan virke som en urimelig regel, at man ikke må indtage mad og drikkevarer i Projekthallen, men der er flere årsager til dette. Én af årsagerne er, at meget af vores udstyr er meget dyrt (!), og da AU er en selvforsikret institution, vil vi på denne måde undgå at miste det, hvis der vælter en cola eller en kop kaffe det forkerte sted. En anden årsag er at der ofte arbejdes med materialer, som Arbejdstilsynet forbyder indtagelse af mad og drikke i nærheden af. Og så er stablede, brugte og efterladte tallerkner med størknet sovs og bananfluer bare ikke det bedste vi ved.
Der er mange brugere af Projekthallen og mange maskiner. Derfor forsøger vi at holde lydniveauet nede og tillader IKKE at der bliver spillet musik.
Det giver sig selv at sikkerheden omkring håndtering af kemikalier skal overholdes. Ofte er man ikke klar over hvor giftigt eller allergifremkaldende et håndkøbsprodukt kan være, så vi råder alle til at læse sikkerhedsdatabladet før man går i gang med kemikalierne.